Den, der er usynlig, eksisterer ikke …

Det drejer sig om at blive set! Hvad nytter det at have en flot hjemmeside, hvis den ikke har nogen besøgende? Samtidigt vil man måske gerne vide HVEM der besøger hjemmesiden!

Online Markedsføring kan levere noget som traditionel markedsføring har svært ved at hamle op med:

Målbare resultater!

Når man laver ægte online markedsføring, så har man per definition fuld dokumentation for sine anstrengelser.
Det vil sige at man kan se, hvor de besøgende kommer fra, konverteringer, hvornår de har besøgt sitet, hvor ofte de har besøgt sitet, hvor lang tid de har brugt på specifikke sider, osv.
Pointen er, at med online markedsføring bliver det tydeligt at se, hvad man får for sine markedsføringskroner.

Eller mere specifikt: man kan sætte en pris pr. besøgende på hjemmesiden ... Var det det hele værd, eller skal vi justere på det, der ikke virker?

Justér, ekperimentér - korrigér fra dag til dag!

Et andet vigtigt aspekt ved mange former for online markedsføring er muligheden for at reagere hurtigt og mens det hele foregår!
Da online markedsføring i sagens natur giver en masse dynamiske muligheder, bliver det nemlig realistisk at tilpasse en kampagne undervejs, mens den kører og dermed kan man hele tiden overvåge og forbedre resultatet, så man opnår den ønskede effekt.